Matbloggstoppen

tisdag 19 maj 2009

Cafébesök



Idag bjöd Matt mig på café. Vi gick ned till Svenheimers konditori i Gamlestaden. Matt åt en lyxbulle och jag åt en lyxmazarin. Lyxigt? Matts bulle var en vanlig bulle med vaniljkräm och min mazarin innehöll arrak och nougat. Det kändes knappt, smakade mest mandelmassa. Jag blev lite besviken faktiskt. Det inspirerar mig dock till att snart baka mazarintårta.

Granne med konditoriet låg en etno-affär. Jag passade på att köpa sojabönor. Det hittar jag aldrig i "vanliga" affärer. Konstigt, det var det aldrig några problem att få tag i när jag först blev vegetarian. Handlade även färsk koriander. Jag i en kokbok för ett tag sedan att koriander lämnar inte någon oberörd. Antigen hatar man det är så älskar man det. Hade ingen aning om att koriander kunde väcka så starka känslor. Själv så älskar jag det. När jag bodde i England så köpte jag hur mycket som helst av det. Det var jättebilligt där och stod det persilja i receptet så använde jag det alltid istället för det. Det väcker starka känslor i mig, jag hatar kruspersilja!

1 kommentar:

  1. Dessvärre tillhör jag kategorin som hatar koriander. Jag äter i stort sett allt, men koriander funkar bara inte. Har försökt, men NEJ det går bara inte ner i magen. Ha det gott. kramis

    SvaraRadera