Matbloggstoppen

måndag 25 maj 2009

Röd currygryta



Jag har alltid röd och grön currypasta samt kokosmjölk hemma. Med dessa två basingredienser kastar man snabbt ihop en måltid utan alltför mycket tankeverksamhet eller arbete. Innehållet kan variera, så här kör jag aldrig efter något recept utan jag tar vad jag har i skåp och kylskåp. Detta blev dagens recept:

2 röda lökar (hade föredragit gula, men det hade vi inga)
2 morötter
2 röda paprikor
3 quornfiléer
1 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk
1 burk vattenkastanjer
1 dl röda linser

Jag stekte lök, morötter, paprikor och quornfileér på rätt så svag värme i fem minuter. Klickade i drygt en msk currypasta och lät steka med i någon minut. Tillsatte kokosmjölk, vattenkastanjer och linser samt ett par dl vatten. Lät puttra tills linserna blev mjuka (kände att det behövdes lite mer protein när jag var lite snål med fileérna!). Serverades med matvete.

1 kommentar:

  1. Mmm ser väldigt gott ut. Själv saknar jag currypasta i kylen. Ska nog införskaffa mig det. Tror det är för att jag fått för mig att det är så starkt som jag inte köpt det. Hoppas allt är bra med er! Kram

    SvaraRadera