Matbloggstoppen

onsdag 22 juli 2009

Vattenmelonshake



När Hemköp sålde vattenmelon för fem kronor kilot så kunde jag inte motstå att köpa en. Melon är väldigt gott att äta bara som det är, men jag kom på att när jag och min kompis Annelie var i Thailand så drack vi massor av frukdrinkar varav vattenmelonshaken var en av mina favoriter. Tänkte att det kan nog inte vara så svårt att göra något liknande, och det var det inte heller.

2 kg vattenmelon
1,5 dl vatten
1,5 dl strösocker

Kärna ut vattenmelon och frys ned i bitar. Koka upp socker och vatten och låt sjuda på låg värme till allt socker har löst upp. Låt kallna.

Kör vattenmelon och sockerlag i en mixer.

Detta hade nog varit väldigt gott att tillsätta lite vodka till så hade man haft en god och fruktig drink. Men den var väldigt god som den var, utan alkohol också.

4 kommentarer:

  1. Hej. Smakade det likadant som i Thailand? Trevlig vistelse i England förresten! Kanske är vi kvar i Göteborgskrokarna när ni kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Japp, det tyckte jag! Men de anvande ju is, jag korde istallet med fryst melon. Bjod min syster samt sambo och alla verkade tycka att det mycket gott! Hoppas vi ses nar vi kommer hem. Da far vi varan nya lagenhet! Kram!

    SvaraRadera
  3. Den var helt ok ! mvh Mattias

    SvaraRadera
  4. Äntligen kom kommentaren! Och jag vet att den var mer än helt ok...

    SvaraRadera