Matbloggstoppen

torsdag 6 augusti 2009

Grön currygryta med quinoa



Nu var jag tillbaka igen efter ett långt uppehåll! Har inte speciellt mycket att blogga om från Englandsresan, mycket av deras kost baseras dessvärre på hel- och halvfabrikat och vi åt inte ute sådär jättemånga gånger. När vi väl gjorde det var det mest vegetariska burgare faktiskt. Fast nu börjar jag ångra mig att jag inte tog kort på det vi åt. Jag åt en supergod efterrätt, en kaka bestående av browniebotten, ett lager chokladmousse och sedan ett lager glass och söndersmulade kakor. Det var mycket gott! En god vegetarisk "roast dinner" åt jag också, men det kommer jag snart att göra själv och blogga om.

I vilket fall som helst var det skönt att komma hem och få äta sin "normala" mat igen. Så jag började med att snabbt kasta ihop en grön currygryta som jag serverade quinoa. Quinoa är ju toppen för oss vegetarianer eftersom det innehåller proteiner och då kan man utan dåligt samvete "bara" äta grönsaker till.

1 lök
200 g champinjoner
1 aubergine
1 squash
1-2 msk grön currypasta
1 burk kokosmjölk

Fräs löken lätt. Tillsätt grönsakerna. Fräs tills de blir lite mjuka. Tillsätt currypastan, rör om och låt fräsa i någon minut. Tillsätt kokosmjölk, koka upp och sjud i ca 10 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar