Matbloggstoppen

söndag 20 september 2009

Marmite




När jag tidigare varit bosatt i England har jag varit beroende av Marmite i perioder. Marmite är ett jästextrakt som man har på rostat bröd eller på kex till exempel. Detta är något som man antingen hatar eller älskar. Köpte med en burk hem från England och min kärlek har svalnat insåg jag nu. Tyckte att det var för stark smak på det. Fast jag bredde å andra sidan på ett rejält lager också... Kanske ska ge det en chans till innan jag kastar ut burken?

2 kommentarer:

  1. Hej Therese! Och hälsningar från Åland! Jag hamnade in på din blogg efter att ha blivit tipsad om den på Annelies blogg. Vilka bra recept du lägger in, speciellt på bröd. Jag köper aldrig bröd i butiken utan bakar allt själv, och man behöver inspiration ibland även om man ju aldrig tröttnar på hembakt, till skillnad från köpebröd. På tal om Marmite, tyckte själv att det var en av de underligaste specialiteterna a la England...

    Har själv hunnit bli mamma 2 gånger sen vi sågs sist, på Annelies bröllop. Då låg Saga i magen och hon är nu 3 år. Lilla Leo är snart 2 månader. Så livet rullar på!

    Som sagt, kul med din blogg och ha det så bra!

    Maria på Åland

    SvaraRadera
  2. Hej! Jättekul att du hittat hit! Mycket brödrecept blir det på min blogg, jag bakar ju också allt bröd själv. Just nu är jag väldigt inne på kalljäst bröd som du kanske märkt!

    Just nu står det lite still på bloggandet, vi har så himla mycket med lägenheten som vi flyttat till. En hyresrätt som vi håller på att renoverar om. Vi gör jobbet och de står för kostnad för tapet, färg och golv. Det är hur mycket att göra som helst och med småbarn blir det inte så mycket gjort!

    Stort grattis till barnen!

    Kram Therese

    SvaraRadera