Matbloggstoppen

måndag 19 oktober 2009

Thai Wok



Vegetariska strimlor är en produkt som jag inte köpt förrut. Anledningen är snålhet. Det kostar lika mycket som sojafärsen, men det är hälften av vikten i påsen. Nu har jag dock unnat mig att köpa det och jag kommer att köpa det igen för det var gott.

Denna gång blev det Thai Wok, receptet är taget från påsen på Veggos vegetariska strimlor.

100 g vegetariska strimlor
2 gula lökar
1 grön paprika
1 röd paprika
1/2 dl thai chilisås
3 msk sojasås (japansk)
1 tsk grillkrydda
4 dl kokosmjölk
2 tsk grön currypasta

Koka strimlorna i lättsaltat vatten i ca tre minuter. Stek dem på medelvärme tillsammans med grillkryddan tills de fått färg. Ställ åt sidan. Woka grönsakerna. Tillsätt chilisås och sojasås. Häll i strimlorna och kokosmjölken. Kokaoch rör ihop med currypastan.

När jag smakade av innan kokosmjölken och currypastan var rätten redan god. Man skulle kunna tänka sig att hoppa över de två ingredienserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar