Matbloggstoppen

fredag 6 november 2009

Lasagne i grönt



Det märks att vi fått vår nya spis nu. Jag äntligen göra paj och lasagne igen! Här körde jag dubbel sats, måste ju fylla upp vår nya frys. Jag sade till Matt att "nu behöver vi aldrig vara utan lunchlådor, det kommer alltid finnas mat i frysen".

Denna lasagne är tagen från www.ica.se. Tycker att det är kul att hitta lite recept som inte bara är tomatbaserade.

600 g djupfryst hackad spenat
1 purjolök
1 krm peppar
1-2 krm muskot
5 dl ostsås
400 g färska lasagneplattor (det använder aldrig jag, jag gör torkade)
75 g fetaost
1 tsk salt

1.Tina spenaten i en kastrull. Skölj, ansa och strimla purjolöken.
2.Blanda spenat och purjo och krydda med salt, peppar och gärna riven muskot.
3.Varva spenatröra, ostsås och lasagneplattor i en ugnssäker form. Översta lagret ska vara ostsås. Smula över fetaosten.
4.Gratinera lasagnen i 225°C, ca 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar