Matbloggstoppen

fredag 22 januari 2010

Fusilli med fänkål och sockerärter



Den här rätten visar verkligen att det inte behöver vara så komplicerat för att vara gott. Sambon och jag har bestämt att vi är ansvariga för maten varje vecka. Han dyker på en gång in in "Rose Elliot´s vegetarian meals in minutes" och hittar receptet på denna pastarätt. Jag kände att den kanske var lite tråkig, men när jag åt den så kände jag att den var väl värd att blogga om. Trots att den var så enkel så var den god. God i sin enkelhet helt enkelt.

450 g fänkål
250 g sockerärter
30 g smör
350 g fusilli
salt, peppar
parmesan

1. Koka pastan.
2. Skiva fänkålen.
3. Koka fänkålen i ca sju minuter eller tills den är mjuk. Lägg i sockerärterna och koka i två minuter till. Häll av vattnet och lägg tillbaka grönsakerna i kastrullen och tillsätt smöret.
4. Blanda grönsaker och pasta. Smaka av med salt och peppar. Toppa med parmesan.

2 kommentarer:

  1. Gott! Jag lade till soltorkade tomater också. Kanske något mer mättande som böner eller nått liknande nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra förslag! Soltorkade tomater och kanske lite fetaost?

    SvaraRadera