Matbloggstoppen

söndag 17 januari 2010

Vegetarisk korv stroganoff



Jag har inte ätit korv stroganoff sedan jag blev vegetarian man jag kommer ihåg att jag gillade det. Så igår var det korv stroganoff på menyn. Tog receptet ur Hemkunskapsboken och jag blev lite besviken. Smakade för mycket tomatpuré och varför ska det var grädde i en korv stroganoff? Kan man inte reda med lite mjöl istället? Jaja, det var ju lördag så jag använde grädde. Jag tittade även i andra kokböcker och det verkar vara grädde i alla recept? Det känns lite onyttigt med tanke på att korv stroganoff är vardagsmat?

6 sojakorvar
2 gula lökar
2 msk smör
3 msk tomatpuré
1 dl mjölk
1 dl kaffegrädde - men jag använde vispgrädde
1 tsk salt
1 krm peppar

Hacka lök och stek tillsammans med korven som delas i mindre delar. Tillsätt tomatpuré och rör om. Späd med mjölk och grädde. Smaksatt med salt och peppar. Låt koka i några minuter.

2 kommentarer:

  1. Kameran ger verkligen fina bilder. Är ni nöjda med den?

    SvaraRadera
  2. Jättenöjda! Fast vi kör ju bara med autofokus än så länge! Ska bli skoj att ta lite mer bilder utomhus när vädret är bättre. Och mat bilderna går inte att jämföra tycker jag.

    SvaraRadera