Matbloggstoppen

måndag 1 mars 2010

Bönburgare med sting



I dag verkar i alla fall förkylningarna gå åt rätt håll. Det blir dagis och jobb imorgon. Idag har jag i alla fall ätit lite mer normal mat. Hoppas att jag får tillbaka lite mer av smaksinnet. Dessa biffar gjorde jag i förra veckan och jag kände inte smaken. Sambon bekräftade dock att de var goda så jag får lägga ut dem på bloggen och prova dem själv någon annan gång! Receptet är taget ur någon gammal Allers och jag har lagt till lite potatismjöl för annars blev de väldigt blöta.

2 burkar kidneybönor
1/2 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 tsk sambal oelek
1/2 buljongtärning
1/2 dl potatismjöl
salt, peppar

Häll av vattnet från kidneybönorna. Riv löken och pressa vitlöken. Mixa bönorna tillsammans med löken, vitlöken och sambal oeleken. Smula ner buljongen och blanda tillsammans med potatismjölet. Smaka av med salt och peppar. Forma till fyra burgare och stek i olja på medelvärme i ett par minuter på var sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar