Matbloggstoppen

tisdag 17 maj 2011

Squash- och chevrepaj



Detta blogginlägg skulle ha handlat om det perfekta pajskalet men det får bli en annan gång. Det hela slutade med att jag tappade pajh******t i ugnen. Fy f*n. Jag blev så besviken att jag GRÄT medans jag skopade upp resterna och kastade tillbaka i pajformen. Så den ser inte lika bra ut som den kunde ha varit... Receptet fick jag från min lillasyster, vet ej var hon fått det i från. Så detta är bara receptet på själva fyllningen.

2 squash
1 vitlök
175 g chevre
3 ägg
1 dl grädde
1/2 dl mjölk
svartpeppar
salt

Sätt ugnen på 200 grader. Skiva squash i 1/2 cm tunna skivor. Salta och låt vätskan dra ut på hushållspapper.

Vispa ägg, grädde, mjölk, salt och svartpeppar. Skölj av och torka av sqashen. Lägg ett lager på botten på pajskalet, strö på hackad vitlök och peppar. Smula över osten. Lägg på mer squash, vitlök, salt och svart peppar. Häll på äggblandning. Grädda 25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar