Matbloggstoppen

torsdag 23 juni 2011

Champinjongratäng



Här tycker jag bilden är helt missvisande. Det ser bara ut som gojs men jag trodde inte att det skulle vara speciellt gott så jag ansgrängde mig inte att få till någon bra bild. Dessutom var jag lite stressad när jag hastade på färskosten. Där hade man kunnat anstränga sig lite mer för att få det snyggare. Jaja, gjort är gjort. Det var gott i alla fall. Bara lite osäker på vad man ska äta till? Jag serverade med färskpotatis. Hade kanske varit gott att steka på lite quornfiléer också? Receptet är taget från www.vegomums.com.

400 g små champinjoner
1-2 msk smör eller margarin
1 pkt frysta ärter, 250 g
1 finhackad röd paprika
1 dl klippt persilja
1/2 tsk salt
1/2 krm vitpeppar
1 pkt färskost, gärna med vitlökssmak

Sätt ugnen på 225 grader. Fräs svampen i matfett. Blanda ner paprika, persilja, salt och peppar.
Lägg ärterna och svampen i en smord ugnssäker form. Fördela osten ovanpå.
Gratinera ca 15 minuter mitt i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar