Matbloggstoppen

onsdag 9 november 2011

Quorn curry



Detta recept är taget ur en engelsk skvallertidning. Det är min stora last när jag är i England, jag är besatt av deras skvallertidningar. Kanske för att de är så mycket elakare än vi är här? I vilket fall som helst så var detta taget ur bantningsdelen av tidningen. Jag har ändrat lite i receptet, men det var verkligen supergott. Receptet var från början baserat på kyckling, men jag översatte det till vegetariskt med hjälp av quorn. Min sambo tyckte att det var hur gott som helst.

1 paket quornfilér
2 hackade gula lökar
3 hackade vitlöksklyftor
1/2 tsk vardera av chiliflingor, paprika och ingefära
1 tsk spiskummin
2 msk curry (tyckte det var lite för mycket, nästa gång drar jag ner till hälften)
2 1/2 dl buljong
handfull gröna bönor
eventuellt en burk creme fraiche

1. Stek lök, vitlök och kryddor tills löken är mjuk.
2. Tillsätt quorn, häll över buljongen och låt sjuda i 10 minuter.
3. Tillsätt bönorna och låt sjuda med i 5 minuter. Rör eventuellt ner en burk creme fraiche. Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar