Matbloggstoppen

söndag 27 november 2011

Ugnspannkaka med fetaost och oliver



samma blogg som jag bloggade om igår hittade jag också ugnspannkaka med fetaost. Den här var riktigt god! Jag har ju bara kört söta ugnspannkakor, men med fetaost och oliver blev det ju mer matigt och det gillar jag. Både sambon och lilltjej åt med god aptit och jag lät också lillkillen smaka litegrann. Populär bland hela familjen alltså!

8 dl mjök
4 dl mjöl
4 ägg
300 g fetaost
1 burk kalamataoliver
1 tsk orkad timjan
3 krm salt

Blanda ägg, mjöl, mjölk och salt till en smet. Häll i en smord, ugnsfast form på ca 3×4 dm. Bryt ner fetaosten i bitar jämt fördelat i formen, skölj och gör detsamma med oliverna. Strö över timjan. Grädda i ugnen i ca 30 minuter på 200 grader eller tills ytan är gyllenbrun och smeten känns fast i mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar