Matbloggstoppen

lördag 14 januari 2012

Quorngryta med ädelost



Detta var verkligen helgmat så det stänkte om det. Jag är inte så intresserad av att använda mellangrädde, jag tror inte att det kan vara så hälsosamt med stabiliseringsämnen som finns i. Jag använder mig istället alltid av vispgrädde. Detta var verkligen gott. Recept från www.arla.se som jag översatte till vegetariskt istället för att använda kyckling. Jag hade inget portvin så jag tog vinbärsgelé och det funkade nog bra!

1 paket quornfiléer
smör
2 1/2 dl mellangrädde
1 msk fond
1 tsk krossad rosépeppar
1 krm svartpeppar
1 msk svart vinbärssaft eller portvin
1/2 msk kinesisk soja
1 1/2 dl riven ädelsot
färsk rosmarin

Skär filén i bitar och bryn dem i smör i en stekpanna. Tillsätt grädde, fond, kryddor, saft och soja. Låt koka under lock ca 10 min. Rör ner osten mot slutet. Strö över rosmarin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar