Matbloggstoppen

onsdag 25 juli 2012

Chocolate chip cookies



En anledning till att jag gillar www.ica.se och deras recept är att folk är så duktiga på att lämna kommentarer där. Efter att jag hade testat detta recept så läste jag några och en person sade att det var goda kakor, men att man inte kunde kalla dem chocolate chip cookies. De var helt enkelt fel i konsistensen. Men de kan vara goda ändå, men tyvärr var det inte vad man trodde att man bakade!

100 g smör
1 dl farinsocker
1/2 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
100 g mörk choklad
50 g hasselnötter


Sätt ugnen på 200°C.
Arbeta smör, farin eller socker och vaniljsocker med elvisp i en skål. Tillsätt ägget och blanda väl. Blanda mjöl, bakpulver och salt och tillsätt det.
Grovhacka blockchokladen och hasselnötterna. Rör ner dem i smeten.
Klicka 1-2 msk smet med ett par centimeters mellanrum på plåtar med bakdduk/bakpapper. Grädda ca 10 minuter. Låt svalna på ugnsgaller.

3 kommentarer:

  1. Ser goda ut! Det är bra när människor som bakat något lämnar kommentarer, så man får en uppfattning hur de blir!

    SvaraRadera
  2. Här är det aldrig någon som lämnar kommentarer att de faktiskt har testat något! Men jag har ju testat alla recept som jag lagt upp så jag vet att de är bra i alla fall :)

    Yes, Chocolate chip cookies are great!

    SvaraRadera