Matbloggstoppen

fredag 14 december 2012

Italiensk quornpasta


Ibland när man bjuder hem folk vill man att det ska vara gott och kännas lite lyxigare men ändå inte stå i köket en hel dag. Då är detta recept perfekt. Taget från arla och översatt till vegetariskt. Mycket gott! Jag lade dessutom till lite svarta oliver.

ca 300 g pasta, t ex tagliatelle
250 g fryst bladspenat el 150 g färsk
1 paket quornbitar
2 vitlöksklyftor
6-8 marinerade soltorkade tomater, ca 50 g 

smör
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 ½ dl grädde

Koka pastan. Tina den frysta spenaten och krama ur vattnet. Skala och hacka vitlöken. Grovstrimla tomater och spenat. Bryn quornbitarna i smör i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Rör i vitlök, tomater, spenat och grädde. Låt det koka ihop några minuter. Servera såsen med pastan.
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag var stressad och frun var Ooootroligt hungrig så ni kan tänka vilken sits jag var i!
    Jag var tvungen att hitta nåt som går supersnabbt att laga så jag testa detta recept!
    Det visade sig vara en total fullpott, frun förlät mig för att jag var sent ute med att fixa middag, och så fick jag några pluspoäng utöver det! :D

    SvaraRadera
  2. Roligt att receptet fungerade till din fördel!

    SvaraRadera